FAQ - Coronavirus

Covid-19 | Vragen en antwoorden

Algemene informatie Krëfel Keukens

Deze informatie werd geüpdatet op 26/04/21 om 17u00.


1. Wat zijn de openingsdagen en –uren van de showrooms?

We verwelkomen jullie graag opnieuw zonder afspraak in onze showrooms, tijdens de gangbare openingsuren. Raadpleeg hier de openingstijden van onze showrooms.

Je kan onze showroom alleen bezoeken, of met een extra persoon uit hetzelfde huishouden, mits het respecteren van de gebruikelijke veiligheidsmaatregelen.


2. Hoe zal mijn afspraak precies verlopen?

Wil je jouw keuken graag uittekenen met een van onze keukenconsulenten? Er zijn vandaag drie manieren om contact te leggen: 
1. In de showroom: Bezoek een showroom naar keuze en teken samen met een keukenconsulent je nieuwe keuken uit.

2. Via de website: Kies een showroom bij jou in de buurt en vul vervolgens het afspraakformulier in (www.krefelkeukens.be/afspraak). Je keukenconsulent wordt op de hoogte gebracht van jouw afspraakaanvraag en zal je persoonlijk contacteren voor de bevestiging van deze afspraak.

3. Telefonisch: Zoek de dichtstbijzijnde showroom op via www.krefelkeukens.be/showrooms en vraag telefonisch een afspraak aan bij je keukenconsulent. Vervolgens zal je keukenconsulent dezelfde stappen ondernemen als bij een gewone afspraak via de website.

Je afspraak vindt plaats in alle veiligheid. Voor de veiligheid van jou en onze werknemers, gelieve je masker te dragen alvorens je binnenkomt in de showroom. Hou tijdens je bezoek telkens voldoende afstand tot eventuele andere klanten en onze medewerkers (1,5 meter).

Raadpleeg hier de pagina omtrent de genomen maatregelen en voorschriften bij een afspraak in onze showrooms. 


3. Welke veiligheidsmaatregelen zijn er genomen voor mijn afspraak?

Jouw veiligheid en die van onze medewerkers is onze topprioriteit. Daarom hebben we een reeks maatregelen genomen om de veiligheid van iedereen te garanderen. We vragen dan ook vriendelijk om onderstaande maatregelen en voorschriften grondig te lezen, alvorens één van onze showrooms te bezoeken:

  • Aan de ingang van elke showroom bieden we een antibacteriële gel aan om bij het binnengaan en bij het verlaten van de showroom je handen te ontsmetten.
  • Aan de bureaus van onze medewerkers is plexiglas geplaatst, zodat je afspraak contactloos en veilig verloopt. Bij het opmaken van de keukendossiers en het uittekenen van de keukenplannen is er voldoende afstand aanwezig, desalniettemin kunnen klanten makkelijk communiceren met de keukenconsulenten.
  • Al onze keukenconsulenten en andere medewerkers dragen mondmaskers of veiligheidsmaskers.
  • De showrooms en de keukens in deze showrooms worden dagelijks regelmatig gereinigd en ontsmet, zodat op elk moment een optimale ervaring van onze showroom, onze keukens en onze materialen gegarandeerd wordt.
  • Al onze betalingen zullen contactloos verlopen, gelieve zoveel mogelijk met kaart te betalen.


4. Welke veiligheidsmaatregelen kan ik zelf nemen voordat ik me naar mijn afspraak begeef? 

  • Indien jij of je partner zich ziek voelen, gelieve ons te verwittigen en je afspraak te verplaatsen naar een later moment, ook al is het last minute.
  • Gelieve steeds 1,5 meter afstand te bewaren tot onze medewerkers.
  • Gelieve je handen te reinigen met de aangeboden desinfectiegel bij het betreden van de showroom.
  • Gelieve onze keukens niet onnodig aan te raken en je rechtstreeks tot onze keukenconsulenten te wenden bij vragen over meubels, kastinrichtingen en materialen.
  • Het is verplicht om een veiligheidsmasker/mondmasker te dragen om jezelf en anderen te beschermen.


5. Zal de keukenopmeting bij me thuis door een professional nog plaatsvinden op het afgesproken moment?

Afhankelijk van de beschikbaarheid van onze professionals, gaat de keukenopmeting bij je thuis gewoon door.

Indien het afgesproken moment toch zou wijzigen en zou afwijken van de oorspronkelijke planning, brengen we je persoonlijk op de hoogte en plannen we graag een nieuwe afspraak in voor de opmeting van je keuken.

Om de gezondheid van jou en onze medewerkers te garanderen, vragen wij je vriendelijk om tijdens de opmeting de volgende voorschriften te volgen: 

  • Gelieve de keukenruimte volledig vrij te maken en te reinigen, zodat onze werknemers de keukenopmeting op een veilige manier kunnen uitvoeren.
  • Houd tijdens de opmeting steeds 2 meter afstand van onze medewerker(s) en/of blijf indien mogelijk tijdens de opmeting uit de ruimte waarin onze medewerker(s) moet(en) werken.
  • Voel je je wat ziek of grieperig? Verwittig ons zeker indien jij of iemand van je gezinsleden/huisgenoten zich tussen het maken van de afspraak en de opmeting ziek voelt, ook al is het last-minute.


Meer informatie over je keukenopmeting? Neem bij voorkeur contact met ons op via e-mail: keukens@krefel.be. Ook onze klantendienst kan je doordeweeks en tijdens de openingsuren (9u-18u) telefonisch bereiken op het nummer 02/255.00.10.


6. Zal er iets veranderen aan de levertermijn van mijn maatkeuken?

De levertermijn van je keuken kan mogelijk niet meer dezelfde zijn als gepland. Momenteel heeft de wereldwijde corona-pandemie een sterke invloed op de aanlevering van onderdelen en keukenelektro. Ook zijn er op dit ogenblik sterke vertragingen in de productieprocessen van alle (elektro)fabrikanten en keukenleveranciers. Hierdoor worden op dit moment verschillende artikels later dan voorzien geleverd.

Mocht dit het geval zijn voor jouw keuken dan brengen wij je direct op de hoogte. Vrijblijvend adviseren wij je om - indien mogelijk - je oude toestellen na uitbraak beschikbaar te houden tot aan de levering van je nieuwe keuken.

Om de gezondheid van jou en onze medewerkers te garanderen, vragen wij je vriendelijk om tijdens de levering de volgende richtlijnen te volgen:

  • Gelieve de ruimte waar de keuken geleverd zal worden volledig vrij te maken en te reinigen, zodat onze werknemers de keuken veilig kunnen afleveren.
  • Houd tijdens de levering steeds 2 meter afstand van onze medewerker(s) en/of blijf indien mogelijk tijdens de levering uit de ruimte waarin onze medewerker(s) moet(en) werken.
  • Voel je je wat ziek of grieperig? Verwittig ons zeker indien jij of iemand van je gezinsleden/huisgenoten zich tussen het maken van de afspraak en de levering ziek voelt, ook al is het last-minute.


Meer informatie over je levering? Neem bij voorkeur contact met ons op via e-mail: keukens@krefel.be. Ook onze klantendienst kan je doordeweeks en tijdens de openingsuren (9u-18u) telefonisch bereiken op het nummer 02/255.00.10.


7. Zal de installatie van mijn keuken gewoon plaatsvinden zoals gepland?

We trachten momenteel je keuken bij je thuis te laten plaatsen volgens de opgestelde planning, afhankelijk van de beschikbaarheid van onze professionals.

We proberen hierbij rekening te houden met jouw wensen, je beschikbaarheid en de beschikbaarheid van onze plaatsers. Je wordt door onze medewerkers persoonlijk gecontacteerd omtrent de plaatsing van je keuken.

Om de gezondheid van jou en onze medewerkers te garanderen, vragen wij je vriendelijk om tijdens de plaatsing de volgende voorschriften te respecteren:

  • Gelieve de ruimte waar de keuken zich bevindt volledig vrij te maken en te reinigen, zodat onze installateurs je keuken op een veilige manier kunnen plaatsen.
  • Houd tijdens de plaatsing steeds 2 meter afstand van onze medewerker(s).
  • Betreed de ruimte waarin onze medewerker(s) moet(en) werken zo min mogelijk of ideaal helemaal niet tijdens de werkzaamheden.
  • Voel je je wat ziek of grieperig? Verwittig ons zeker indien jij of iemand van je gezinsleden/huisgenoten zich tussen het maken van de afspraak en de plaatsing ziek voelt, ook al is het last-minute.


Meer informatie over je plaatsing? Neem bij voorkeur contact met ons op via e-mail: keukens@krefel.be. Ook onze klantendienst kan je doordeweeks en tijdens de openingsuren (9u-18u) telefonisch bereiken op het nummer 02/255.00.10.


8. Zullen de eventuele herstellingen aan mijn keuken uitgevoerd worden op het afgesproken moment?

Onze activiteiten met betrekking tot herstellingen zijn intussen hervat, desalniettemin kunnen er soms vertragingen voorkomen bij leveringen van wisselstukken door toeleveranciers. Wij stellen jullie op de hoogte moest dit het geval zijn bij jouw keukendossier en hopen alvast op jullie begrip. Onze excuses alvast voor het eventuele ongemak.

Het is vanzelfsprekend dat de meest urgente services voorrang krijgen en dat we zoveel mogelijk keukens operationeel maken.

Om de gezondheid van jou en onze medewerkers te garanderen, vragen wij je vriendelijk om tijdens de herstellingen de volgende voorschriften te respecteren:

  • Gelieve de ruimte waar de keuken zich bevindt volledig vrij te maken en te reinigen, zodat onze medewerkers je keuken op een veilige manier kunnen herstellen.
  • Houd tijdens de herstelling steeds 2 meter afstand van onze medewerker(s).

Meer informatie over herstellingen? Neem bij voorkeur contact met ons op via e-mail: KeukensCuisinesSav@krefel.be. Ook onze klantendienst kan je doordeweeks en tijdens de openingsuren (9u-18u) telefonisch bereiken op het nummer 02/255.00.10.

Een mondmasker is verplicht

Veiligheidsmaatregelen coronavirus

Jouw Krëfel Keukens afspraak,
in alle veiligheid.

Hoe verloopt je afspraak bij de heropening van de Krëfel Keukens showrooms?

Meer info